ВРСНИ наш виртуоз препознатљиве „поетске музикалности“, омиљен како од публике тако и од критике која га назива „џентлменом са гитаром“ – Немања Богуновић, свој ће прошлогодишњи ауторски албум „Bogunović Plays Bogunović“ 3. марта представити и концертом у престижном „Карнеги холу“. Уметник који деценијама жање успехе на наступима широм света, између осталог и у угледном „Кенеди центру“, овога пута ће свирати само сопствене композиције писане за гитару и гудаче, и то у великој дворани „Карнегија“ пред готово три хиљаде људи (2.800 места)!
– На велику нашу жалост, са мном неће наступити оригинални извођачи са албума, квинтет Strings Attached сачињен од бивших и садашњих гудача Београдске филхармоније, који су га са мном представили пре годину дана на Коларцу: виолинисти Јован Богосављевић и Душан Панајотовић, контрабасиста Љубинко Лазић, челиста Немања Станковић и виолиста Урош Бобић – прича Богуновић. – Уместо њих, организатор америчког концерта „Њујорк артист менаџмент“, пронашао је састав који ће ме тамо пратити, а чине га студенти престижних њујоршких факултета. Пробао сам већ са њима и, посебно с обзиром на то да су сви осим контрабасисте азијског порекла, питао сам се како ће одсвирати моје коло, писано као „право српско“. Међутим, испоставило се да „цепају колце“ само тако.
Поред поменуте музике нашег поднебља, Богуновић је у албум уврстио и за себе „типичније“ композиције, меланхоличне, мелодичне, романтичне: баркаролу, валцер, танго, „Сусрет“ за коју је снимљен леп спот са играчима Београдског балета – али се поиграо и нешто изазовнијим формама.
– Има ту и бразилског плеса у стилу игре шорињо и призвука медитеранског, али и понечега што одступа од мог стандардног музичког израза јер увек је изазов опробати се у нечему другачијем – каже аутор о овом албуму. – Поред поменуте композиције у два става „Уранак и Коло“, издваја се и она насловљена „Аја Софија“, диптих који започиње опонашањем византијског, тзв. исонског појања, да би прешао у некакву оријенталну арабеску, и који осликава бурну историју грађевине и њен прелаз из хришћанске богомоље у џамију.
МУЗЕЈ ИНСТРУМЕНАТА
ГИТАРИСТА открива да по повратку из САД планира да један простор у свом Гардошу претвори у музеј жичаних, тачније трзалачких инструмената, које скупља већ десетак година и поседује их десетине из свих крајева света, од Јапана, Кине, Вијетнама, преко јужноамеричких до скандинавских и балтичких земаља.
Извор: novosti.rs