Велики пораст броја страних гостију који долазе у србију. Отворена прва кинеска агенција у нашој земљи, а Румуни почели да ноћивају
ОДЛИЧНО вино, згодни момци, фантастичан провод, занимљиви излети, приступачне цене, безбедност и, највише од свега, гостопримство, главни су разлози зашто је Србија ове године хит дестинација.
Број страних гостију у нашој земљи ове сезоне ће бити рекордан, јер је до маја Србију посетило пола милиона туриста. Готово да нема земље из које не бележимо повећање долазака, а кинеско тржиште је „број један“, пошто је статистика забележила скок од 213 одсто. До маја, Србију је посетило 14.362 кинеска туриста, а после шпица сезоне, када се саберу резултати, у статистици се очекују подаци равни чуду. Овакви резултати мало кога изненађују, јер је то плод дугогодишњег продора на кинеско тржиште, а пре шест месеци отворена је и прва кинеска туристичка агенција у Београду.
– И даље долазе мање групе, до 20 људи, што је добро, јер наше тржиште ионако још није спремно за навалу кинеских гостију – каже Загорка Јоксимовић, директорка агенције „Саи Хуа“. – Најчешће долазе групе пријатеља који желе да виде Србију. То су млађи људи и особе средњих година из Пекинга или Гванџуа, који користе интернет и имају добра примања. Често долазе и кинески туристи који раде у Москви. Они се добро припреме и испоставе нам списак свега што желе да виде. У Београду траже да обиђу Тврђаву, Бели двор, Музеј Југославије и Музеј Николе Тесле, Земун и Скадарлију, а иду и у Нови Сад, на Фрушку гору, до Златибора, Увца и Таре. Знају за налазиште мамута, Лепенски вир и врло их занима култура. Одседају у хотелима са четири звездице. Имамо два водича који говоре кинески и комбинујемо рад преводилаца с радом лиценцираних водича, јер за лиценцу може да се полаже само једном годишње, а кинески језик се дуго учи.
Београд, ипак, највише привлачи странце. Повећање броја гостију је забележено и код црногорских туриста за 14 одсто, немачких за 19, чешких за 21, шведских и шпанских за 21, холандских за 41 и ирских за 187 одсто. Тајна успеха међу ирским туристима је једноставна – Ирац Јаш Камински, директор Београдског ирског фестивала, годинама бесплатно промовише српску престоницу у Ирској. Јаш је доводио чувене глумце, музичаре и редитеље, што је уродило плодом.
Расте и зарада, јер смо само од македонских и хрватских туриста у првих пет месеци зарадили по 15 милиона долара. Међутим, Туристичку организацију Београда највише радују румунски туристи, који су коначно почели да спавају у нашем главном граду. До сада, долазили су искључиво на једнодневни излет, који кошта 12 евра.
– Бележимо пораст броја румунских туриста за 39 одсто – 18.710 гостију остварило је 46.963 ноћења – каже Јелена Станковић из ТОБ-а.
– Већ годину дана појачано промовишемо Београд у Темишвару и Румунији и њихове агенције су коначно почеле да организују „сити брејк“ туре са ноћењем и обиласцима.
Занимљиво је да сваки туриста нађе нешто посебно за себе. Израелци долазе због шопинга, а Турци су, на пример, у Србији открили вино. Прошле недеље је група турских новинара обилазила устаничка места Србије трагајући за дестилеријама и винаријама на Опленцу и у Тополи.
За Србију су чули и у Шпанији, Колумбији, Чилеу и Бразилу, јер је група новинара „Седам људских грехова“ из ових земаља дошла да направи репортажу о нашем кувару Милијану Стојанићу из Косјерића. Они су сами платили карте и смештај у Београду, Стојанић ће их угостити у западној Србији, где ће јести домаћу храну, а организовано им је и друштво младих кувара који ће их увести у тајне ноћног живота.
– Пробали смо свашта, али бурек је најбољи – каже Жаклин Нејзел из Бразила. – Били смо и на Ади. Одушевљена сам колико су згодни српски младићи, јер се сви баве спортом.
Пабло Вилакампа из Шпаније каже да је у Београду најбоље то што се осећају изузетно безбедно и што могу ноћу свуда да шетају, а највише му се допала Савска променада.
– Свуда видим само осмехе, и то је најлепше у Србији – истиче Пабло.
Novosti.rs