Објаве у престижним светским медијима повећавају препознатљивост српске престонице и привлаче велики број гостију. – О Београду су писали „Њујорк тајмс”, „Гардијан”, „Монд”…
Град којим „плене ветар обнове и креативна узаврелост”. Нови Берлин. Нискобуџетни Њујорк. Ново европско место за забаву… Све су ово речи којима, у последње време, страни новинари описују Београд у текстовима које публикују угледни медији широм света. Наслова у којима је кључна реч име наше престонице је небројено, а порука коју они преносе увек је позив гостима да дођу и сами искусе оно о чему читају.
„Заводљив осећај живота” на отвореним кафанским терасама, у баштама ресторанa, парковима и променадама Београда, новинарка Мери Новаковић у листу „Лондон ивнинг стандард” недавно је описала као изванредно уживање. Угледни „Гардијан” такође је, крајем прошлог месеца, био пун речи хвале, па је Бeoград сврстао у десет најбољих европских алтернативних градова за одмор, наводећи дa прeстoницa Србиje имa упeчaтљив aмбиjeнт кojи упoтпуњуjу aрхитeктoнскa здaњa и импрeсивни спoмeници.
Британски новинари тако су написали и да Београд можда није један од најлепших градова Европе, али да има упечатљив амбијент, као и најбољи ноћни живот.
Предност му је и то што је дестинација која за најмање новца пружа највише, а по рачуници „Гардијана”, двоје ће за две ноћи у Београду потрошити око 165 евра, што ће их коштати 12 одсто јефтиније него у Кракову. Угођајем у нашем главном граду бавио се и „Њујорк тајмс” недавно објавивши листу 52 града са најбољим ноћним животом, а на којој се Београд нашао на 32. месту. Новинарка Ђада Јуан своје утиске о српској престоници описала је текстом „Ноћ је право време у Београду”.
– Гостопримљиви људи који певају и играју и у добру и у злу – описала је она Београђане, приповедајући о томе како овде дан почиње буреком и ракијом и истичући да је наш град познат по лепим женама, живој музици која се чује из сваке улице и сплавовима на Сави.
Београд који је некада углавном био популаран као европска престоница ноћног провода у међувремену је заокружио своју туристичку понуду. Јер као један од најстаријих градова на континенту има да понуди много више од луде забаве до раних јутарњих сати. Дани у Београду могу бити и те како испуњени јер бурна историја, богата традиција и култура, али и природне лепоте двеју река, Авале, Космаја, Ратног острва… које су сада у фокусу, чине нашу престоницу једном од најинтересантнијих дестинација за стране госте свих генерација. За све то што се овде може проживети и доживети новинари угледних медија из иностранства сазнају од наших туристичких посленика и то на два начина.
– Када организујемо промоције у иностранству, новинари су први међу званицама и онда они нашу понуду представљају читаоцима. Уз то, сваке године, непрестано организујемо студијска путовања за новинаре са различитих туристичких тржишта. Они онда дођу, током боравка се упознају са свим тим што нудимо и причу о томе шире даље – објашњава Јелена Станковић из Туристичке организације Београда, и додаје да је само после последњег промотивног каравана у Сарајеву објављено 20 текстова.
Студијска путовања за новинаре и туроператере најчешће се договарају на туристичким сајмовима. Она могу да буду индивидуална и групна и трају по неколико дана. За то време гостима је понуђен богат и садржајан програм који обавезно укључује и шетњу центром града, као и обилазак културних институција, музеја, Београдске тврђаве, Савамале, Скадарлије …
– Ако новинар ради за магазин о бициклизму, повешћемо га на бициклистичку туру. Када је реч о лајфстајл магазину, упознаћемо га са модом и урбаним местима у граду. Недавно нам је долазио аутор из часописа који се бави архитектуром и у фокусу његовог обиласка био је баш архитектонски изглед нашег града – додаје Станковић.
У последње време све чешћи начин представљања Београда иностраним читаоцима су и текстови у којима аутори препоручују шта се све може обићи за 24, 36 и 48 сати боравка у граду. Такви наслови настају баш због популарности Београда као викенд дестинације. Код нас је много занимљивости концентрисано на једном месту и за квалитетан одмор није ни потребно више времена. Обићи центар града, погледати Београд с река, прошетати се Калемегданом – све се то може стићи за један дан. Другог дана већ може се отићи до Аде, Авале… и тако употпунити задовољство обиласка.
Али, упознавање града није једини разлог због кога нам гости радо долазе. Туристички бум доживели смо за време одржавања „Фајнал фора” када је дошло око 15.000 љубитеља кошарке и сви хотелски капацитети били су попуњени. То је доказ да новински наслов не мора да буде објављен само у рубрици „туризам” да би нам користио. Зато угоститељи са задовољством трљају руке на било какву најаву велике спортске или културне манифестације која се одржава у граду.
Због наше понуде, занимљивости које представљамо, али и због похвалних наслова у медијима са глобалном читаношћу, страни туристи нам поклањају поверење и одлучују да део одмора проведу у граду на обалама Дунава и Саве. На њиховим мапама, Београд постаје незаобилазна дестинација. Да је интересовање странаца за Београд све веће показују статистички подаци које обрађује сектор статистике Секретаријата за управу.
Бројке тако кажу да је у току јула у Београду било 19 одсто више страних гостију него у исто време прошле године – градским улицама шетало их је више од 110.000. Они су укупно остварили око 216.500 ноћења, што је за 26 одсто више у односу на јул прошле године.
И статистика од почетка године иде нам наруку и потврђује речи туристичких посленика да је Београд постао једна од омиљених дестинација за госте из света. За седам месеци регистровано је око 520.000 страних гостију, што представља пораст од 11 одсто у односу на исти период лане.
У првих седам месеци 2018. највише су нам долазили Турци, Кинези, Немци, Хрвати и гости из Босне и Херцеговине, док цифре показују да су највећи број ноћења остварили гости из Турске, Кине, Ирана, Немачке и Хрватске, а затим Грчке, Израела и Руске Федерације.
– Посебно значајан раст остварили су гости из Кине, што је резултат пре свега добрих односа две земље, а затим и активности Туристичке организације на овом туристичком тржишту. Од великог је значаја и учешће на наступајућем годишњем заседању Светске федерације градова у туризму (WTCF) почетком септембра у кинеском граду Ћингдау, посвећеном кинеским емитивним тржиштима међу којима је и наша земља – оценио је недавно Миодраг Поповић, директор Туристичке организације Београда.
Извор:politika.rs