
Град ће заједно са Владом Србије радити на томе да се грађанима омогући алтернативни превоз, да се уведе појам бициклистичке улице, а разговара се и о својеврсним субвенцијама за куповину домаћих бицикала, указао је заменик градоначелника Горан Весић. Једна од идеја је да се промени Закон о безбедности саобраћаја и уведе појам бициклистичке улице.
– Већ смо припремили неколико улица за ту намену па ће тако једна од њих бити и Улица кнегиње Зорке. Бициклисти ће имати предност у тим улицама и биће забрањено да буду претицани. Тражићемо, такође, да се у једносмерним улицама бициклистима омогући да возе двосмерно, што ће омогућити веће коришћење улицa за бициклисте – рекао је Весић.
Како је подсетио, два пута је у Београду био расписан тендер за бицикле, дефинисано је 150 станица са пет до десет бицикала, али се, нажалост, нико није јавио.
– У овом тренутку у Београду има око 103 километра бициклистичких стаза, а тренутно се ради 7,7 километара. То су стазе од Савског трга према Немањиној, као и према „Београду на води”, ради се кроз Вишњичку, Теодора Драјзера, Миријевски булевар и Булевар Михајла Пупина. У урбанистичким плановима које смо донели пре неколико година планирано је око 450 километара бициклистичких стаза, од чега 110 километара треба да буде завршено у наредне две и по године – додао је Весић.
Извор: politika.rs